Akutt tannlege Oslo

Akutt tannlege

Akutt tannlege i Oslo med raskt hjelp. Vi fungerer som akutt tannlege i vår åpningstid, hvor du alltid kan få akutt time hos tannlege. Siden tannpine er en av de mest ubehagelige formene for smerte, er rask og effektiv behandling avgjørende. Av samme grunn garanterer vi derfor våre akuttpasienter behandling samme dag. Hos oss kan du bli smertefri umiddelbart, med akutt tannlegetime uten ekstra kostnad.

Ring oss på: 67 49 06 60 og få en akutt time hos tannlegen med en gang.

Når trengs en akutt tannlege?

Akutt tannlege er – som navnet sier – en tannlege på vakt ved akutte behov. I svært mange tilfeller skjer det ingenting ved å vente en dag eller to med å oppsøke tannlege, mens det i andre situasjoner er viktig å handle raskt. Hvis behovet er svært påtrengende, kan til og med timer og minutter spille en stor rolle. Er du i tvil om det er nødvendig med akutttime, bør du kontakte spesialist i form av tannlege eller lignende, som kan gi en faglig vurdering ut fra den enkeltes situasjon.

Å besøke en akutt tannlege kan være fornuftig i mange tilfeller. De vanligste tilfellene kan deles inn i følgende punkter:

• Akutt hodepine

• Traume

Akutt tannpine kan oppstå av en rekke årsaker. Uansett årsak er det veldig irriterende å oppleve dette. En tannpine trenger ikke å skyldes noe alvorlig, men det er likevel aktuelt å oppsøke tannlegen for en sjekk. Du kan f.eks. lider av tannpine som følge av infeksjon eller hull. Begge krever behandling så snart som mulig.

Generelt kan man si om tannpine at den bare blir verre jo lengre tid som går. Derfor bør du ikke tro at smertene og ubehaget går over av seg selv. Dette skjer bare svært sjelden. Hvis den akutte tannpinen oppstår i helgen, ta kontakt med den lokale tannlegevakten. Dersom tannpinen oppstår, f.eks. Lørdag, da kan helgen føles veldig lang. Derfor må du oppsøke vår vaktlege så tidlig som mulig.

Traumer kan også oppstå i mange forskjellige situasjoner. De fleste traumer (tannskader) oppstår imidlertid i forbindelse med idrett og transport. Det vil naturlig nok være noen tannskader som er mer alvorlige enn andre, men felles for alle traumer er at de krever akutt behandling. Som regel er det ingen tvil om at skaden er alvorlig, da den typisk både kan ses og føles. I andre tilfeller kan du tenke at skaden er så begrenset at det ikke er nødvendig å oppsøke tannlege, selv om du faktisk trenger akuttbehandling.

Traumer dekker f.eks. over ødelagte og utslåtte tenner samt løse tenner. For å finne ut mer om skadeomfanget er det vanlig prosedyre at det foretas en grundig undersøkelse, inkl. en røntgenundersøkelse.

Akutt tannlege i Oslo

Har du søkt etter tannlegevakt Oslo? Da har du kommet til de rette. Vi har i utgangspunktet kun åpent fra mandag til fredag, men kan selvfølgelig hjelpe deg videre i akutte situasjoner, som akutt tannlege Oslo. Her har du mulighet til å komme til oss på svært kort varsel dersom du trenger øyeblikkelig behandling på grunn av akutt tannpine eller traumer. Vær oppmerksom på at telefonkonsultasjon ikke er mulig.

Trenger du akuttbehandling innenfor våre åpningstider, bør du ikke bestille time, men heller ringe oss direkte. Vi prioriterer akutte situasjoner høyt og bestreber oss på å behandle deg umiddelbart.

Tannhelsetjenesten tar seg av både barn og voksne

Tannavdelingen skiller ikke mellom barn og voksne – her mottas alle akuttpasienter på lik linje. Som forelder er det ditt ansvar å vurdere om barnet ditt trenger akuttbehandling. Er du det minste i tvil, ring oss og beskriv kort symptomene barnet ditt opplever. Selv om barn generelt reagerer mer på smerte og ubehag enn voksne, er det viktig å ikke ignorere tegn på tannpine eller traumer.

Dersom det er snakk om svært alvorlige tannskader, eller hvis du ønsker hjelp utenom anvist tannlegevaktåpning, bør du kontakte turnuslegen på lokalsykehuset direkte. Tann- og ansiktsskader tas vanligvis svært alvorlig, og derfor kan du forvente å bli behandlet raskt.

Akutt tannlege med spesialisering i tannlegeskrekk

Hvis du lider av tannlegeskrekk, er du sannsynligvis mindre tilbøyelig til å ta kontakt med en tannlege. Det er likevel viktig at du kontakter tannlegen dersom du opplever akutte smerter i tenner og/eller tannkjøtt. Slike smerter går sjelden over av seg selv.

Det er viktig for deg å oppsøke en tannlege som kan forstå dine tanker og bekymringer, så har du kommet til rett sted. Vi tar ting i ditt tempo og sørger for at du føler deg komfortabel. På denne måten gjør vi det til en god opplevelse å besøke oss.

Selv om tannproblemet er akutt, vil vi gjøre en stor innsats for at dine ønsker og behov blir oppfylt. Nøl derfor ikke med å kontakte oss dersom du har akutt behov for å se deg hos en tannlege.

Bli kvitt akutt tannpine – med vår hjelp

Akutt tannpine kommer aldri bekvemt, men skulle tannpine oppstå, er hjelpen alltid nærme. Hvis du opplever sterk tannpine, bør du handle umiddelbart, da smertene er et tegn på at noe ikke er som det skal være. Smertene kan f.eks. skyldes hull eller betennelse i tenner eller tannkjøtt, akkurat som det kan skyldes tap eller skade på tennene.

I mange tilfeller vil du kunne lindre smertene ved å bruke smertestillende og isposer. Det er imidlertid viktig å huske at slike tiltak bare gjør at smertene varer, men at det ikke løser det underliggende problemet. Du bør likevel kontakte tannlegevakten slik at tennene og tannkjøttet kan undersøkes.

Vi hjelper deg å komme over din akutte tannpine slik at du kan gjenoppta hverdagen.

Det er veldig forskjellig hvordan man behandler en akutt tannpine, da det avhenger av hva som har forårsaket tannpine. Årsaken kan f.eks. være kariesangrep i tannen.

Tannlegeskrekk

Akutt tannlege med konkurransedyktige priser

Ser du etter en tannlege med konkurransedyktige og rettferdige priser på tannundersøkelser og behandlinger, så vil vi gjerne være med på feltet. Hos Oppsal Tannlegesenter opererer vi med transparente og attraktive priser på alt fra generelle undersøkelser til kroner, broer, plastfyllinger m.m. Vi tilbyr også akutt tannbehandling uten ekstra kostnad. Dette gjelder ikke bare vår tannklinikk i Oslo, men også våre andre klinikker.

Derfor trenger det ikke være dyrt å besøke en tannlege. Dersom det viser seg at tannbehandling er nødvendig for å eliminere tannproblemet, gir vi selvfølgelig et uforpliktende tilbud på denne behandlingen. Hvis du har problemer med å finne penger til behandlingen, bør du være oppmerksom på at vi tilbyr rente- og gebyrfri finansiering for alle våre behandlinger. Klikk her for å lære mer om dette finansieringstilbudet.

Vi tar imot både eksisterende og nye pasienter
Uansett om du normalt er tilknyttet vår tannklinikk eller ikke, har du mulighet til å kontakte oss dersom du trenger akutt tannbehandling. Ringer du oss på 69 89 69 88, finner vi en akutt tannlegetime for deg umiddelbart. Det er tross alt ingen grunn til å gå rundt med den uutholdelige tannpinen lenger enn høyst nødvendig.

Dersom behovet er mindre akutt, kan du enkelt bestille time hos en fastlege. tannundersøkelse i vår vanlige åpningstid. Våre åpningstider finner du nederst på nettsiden. Du kan bestille time online eller på telefon.

Dersom det ikke er tegn til uregelmessigheter, så holder du deg til den tradisjonelle tannrengjøringen, som helst bør utføres en gang i året, med mindre annet er avtalt. Om du trenger det ene eller det andre vil avklares ut fra en kort spørreundersøkelse. Er det snart tid for den årlige tannpussen, kan du bestille time med en gang. Dette gjøres enkelt med online booking.

Er du interessert i tannbehandling hos oss?

Bestill time / konsultasjon her

Fyll ut skjema så vil en av våre medarbeidere kontakte deg for å sette deg opp din time!

Spørsmål og svar om tannkjøttbetennelse.

Prisen på en akutt tannlegetime avhenger av hva som må gjøres. Vi har ingen ekstra gebyrer eller tillegg på våre nødtider, og du får alltid samme service og kvalitet som alltid. Vi holder åpent på lørdager for utrykning, dersom uhellet skulle være ute. HUSK at vi tilbyr alle våre pasienter en gratis og rentefri avdragsordning, slik at du kan starte behandlingen nå og betale ned i små avdrag.

Dersom uhellet er uaktuelt, kan du komme til tannlegen vår snarest. Vi har åpent for nødsituasjoner på hverdager og på lørdager i helgene. Blir du skadet med tennene, ring oss i åpningstidene våre. Dersom det skulle være utenfor åpningstidene våre, må du heller kontakte tannlegevakten.

Du må kontakte tannlegevakten dersom du blir skadet med tenner utenom åpningstidene våre. HUSK vi har åpent på lørdager for akuttbehandlinger uten ekstra kostnad.

Et rolig tannlegekontor med en tannlege som viser en tannmodell til en pasient.

Behov for å trekke tann? Pris i 2024

Har du noen gang gruet deg til tanntrekking på grunn av smerten eller usikkerheten rundt selve prosessen? Tanntrekking er en vanlig, men ofte fryktet tannbehandling som mange går gjennom i

Scenarie med tre tips for lavere pris på rotfylling: konsultasjon tidlig, sammenligne klinikker, og bruk av moderne teknologi

Pris på rotfylling i 2024

Få innsikt i prisen på rotfylling i 2024 og lær om behandlingsprosessen, fordeler, og vanlige spørsmål og svar. Bestill konsultasjon hos oss i dag!