Akutt tannlege Oslo

Akutt tannlege

Akutt tannlege i Oslo med raskt hjelp. Vi fungerer som akutt tannlege i vÄr Äpningstid, hvor du alltid kan fÄ akutt time hos tannlege. Siden tannpine er en av de mest ubehagelige formene for smerte, er rask og effektiv behandling avgjÞrende. Av samme grunn garanterer vi derfor vÄre akuttpasienter behandling samme dag. Hos oss kan du bli smertefri umiddelbart, med akutt tannlegetime uten ekstra kostnad.

Ring oss pÄ: 67 49 06 60 og fÄ en akutt time hos tannlegen med en gang.

NĂ„r trengs en akutt tannlege?

Akutt tannlege er – som navnet sier – en tannlege pĂ„ vakt ved akutte behov. I svĂŠrt mange tilfeller skjer det ingenting ved Ă„ vente en dag eller to med Ă„ oppsĂžke tannlege, mens det i andre situasjoner er viktig Ă„ handle raskt. Hvis behovet er svĂŠrt pĂ„trengende, kan til og med timer og minutter spille en stor rolle. Er du i tvil om det er nĂždvendig med akutttime, bĂžr du kontakte spesialist i form av tannlege eller lignende, som kan gi en faglig vurdering ut fra den enkeltes situasjon.

Å besþke en akutt tannlege kan vére fornuftig i mange tilfeller. De vanligste tilfellene kan deles inn i fþlgende punkter:

• Akutt hodepine

• Traume

Akutt tannpine kan oppstÄ av en rekke Ärsaker. Uansett Ärsak er det veldig irriterende Ä oppleve dette. En tannpine trenger ikke Ä skyldes noe alvorlig, men det er likevel aktuelt Ä oppsÞke tannlegen for en sjekk. Du kan f.eks. lider av tannpine som fÞlge av infeksjon eller hull. Begge krever behandling sÄ snart som mulig.

Generelt kan man si om tannpine at den bare blir verre jo lengre tid som gÄr. Derfor bÞr du ikke tro at smertene og ubehaget gÄr over av seg selv. Dette skjer bare svÊrt sjelden. Hvis den akutte tannpinen oppstÄr i helgen, ta kontakt med den lokale tannlegevakten. Dersom tannpinen oppstÄr, f.eks. LÞrdag, da kan helgen fÞles veldig lang. Derfor mÄ du oppsÞke vÄr vaktlege sÄ tidlig som mulig.

Traumer kan ogsÄ oppstÄ i mange forskjellige situasjoner. De fleste traumer (tannskader) oppstÄr imidlertid i forbindelse med idrett og transport. Det vil naturlig nok vÊre noen tannskader som er mer alvorlige enn andre, men felles for alle traumer er at de krever akutt behandling. Som regel er det ingen tvil om at skaden er alvorlig, da den typisk bÄde kan ses og fÞles. I andre tilfeller kan du tenke at skaden er sÄ begrenset at det ikke er nÞdvendig Ä oppsÞke tannlege, selv om du faktisk trenger akuttbehandling.

Traumer dekker f.eks. over Þdelagte og utslÄtte tenner samt lÞse tenner. For Ä finne ut mer om skadeomfanget er det vanlig prosedyre at det foretas en grundig undersÞkelse, inkl. en rÞntgenundersÞkelse.

Akutt tannlege i Oslo

Har du sÞkt etter tannlegevakt Oslo? Da har du kommet til de rette. Vi har i utgangspunktet kun Äpent fra mandag til fredag, men kan selvfÞlgelig hjelpe deg videre i akutte situasjoner, som akutt tannlege Oslo. Her har du mulighet til Ä komme til oss pÄ svÊrt kort varsel dersom du trenger Þyeblikkelig behandling pÄ grunn av akutt tannpine eller traumer. VÊr oppmerksom pÄ at telefonkonsultasjon ikke er mulig.

Trenger du akuttbehandling innenfor vÄre Äpningstider, bÞr du ikke bestille time, men heller ringe oss direkte. Vi prioriterer akutte situasjoner hÞyt og bestreber oss pÄ Ä behandle deg umiddelbart.

Tannhelsetjenesten tar seg av bÄde barn og voksne

Tannavdelingen skiller ikke mellom barn og voksne – her mottas alle akuttpasienter pĂ„ lik linje. Som forelder er det ditt ansvar Ă„ vurdere om barnet ditt trenger akuttbehandling. Er du det minste i tvil, ring oss og beskriv kort symptomene barnet ditt opplever. Selv om barn generelt reagerer mer pĂ„ smerte og ubehag enn voksne, er det viktig Ă„ ikke ignorere tegn pĂ„ tannpine eller traumer.

Dersom det er snakk om svÊrt alvorlige tannskader, eller hvis du Þnsker hjelp utenom anvist tannlegevaktÄpning, bÞr du kontakte turnuslegen pÄ lokalsykehuset direkte. Tann- og ansiktsskader tas vanligvis svÊrt alvorlig, og derfor kan du forvente Ä bli behandlet raskt.

Akutt tannlege med spesialisering i tannlegeskrekk

Hvis du lider av tannlegeskrekk, er du sannsynligvis mindre tilbÞyelig til Ä ta kontakt med en tannlege. Det er likevel viktig at du kontakter tannlegen dersom du opplever akutte smerter i tenner og/eller tannkjÞtt. Slike smerter gÄr sjelden over av seg selv.

Det er viktig for deg Ä oppsÞke en tannlege som kan forstÄ dine tanker og bekymringer, sÄ har du kommet til rett sted. Vi tar ting i ditt tempo og sÞrger for at du fÞler deg komfortabel. PÄ denne mÄten gjÞr vi det til en god opplevelse Ä besÞke oss.

Selv om tannproblemet er akutt, vil vi gjĂžre en stor innsats for at dine Ăžnsker og behov blir oppfylt. NĂžl derfor ikke med Ă„ kontakte oss dersom du har akutt behov for Ă„ se deg hos en tannlege.

Bli kvitt akutt tannpine – med vĂ„r hjelp

Akutt tannpine kommer aldri bekvemt, men skulle tannpine oppstÄ, er hjelpen alltid nÊrme. Hvis du opplever sterk tannpine, bÞr du handle umiddelbart, da smertene er et tegn pÄ at noe ikke er som det skal vÊre. Smertene kan f.eks. skyldes hull eller betennelse i tenner eller tannkjÞtt, akkurat som det kan skyldes tap eller skade pÄ tennene.

I mange tilfeller vil du kunne lindre smertene ved Ă„ bruke smertestillende og isposer. Det er imidlertid viktig Ă„ huske at slike tiltak bare gjĂžr at smertene varer, men at det ikke lĂžser det underliggende problemet. Du bĂžr likevel kontakte tannlegevakten slik at tennene og tannkjĂžttet kan undersĂžkes.

Vi hjelper deg Ă„ komme over din akutte tannpine slik at du kan gjenoppta hverdagen.

Det er veldig forskjellig hvordan man behandler en akutt tannpine, da det avhenger av hva som har forĂ„rsaket tannpine. Årsaken kan f.eks. vĂŠre kariesangrep i tannen.

Tannlegeskrekk

Akutt tannlege med konkurransedyktige priser

Ser du etter en tannlege med konkurransedyktige og rettferdige priser pÄ tannundersÞkelser og behandlinger, sÄ vil vi gjerne vÊre med pÄ feltet. Hos Oppsal Tannlegesenter opererer vi med transparente og attraktive priser pÄ alt fra generelle undersÞkelser til kroner, broer, plastfyllinger m.m. Vi tilbyr ogsÄ akutt tannbehandling uten ekstra kostnad. Dette gjelder ikke bare vÄr tannklinikk i Oslo, men ogsÄ vÄre andre klinikker.

Derfor trenger det ikke vÊre dyrt Ä besÞke en tannlege. Dersom det viser seg at tannbehandling er nÞdvendig for Ä eliminere tannproblemet, gir vi selvfÞlgelig et uforpliktende tilbud pÄ denne behandlingen. Hvis du har problemer med Ä finne penger til behandlingen, bÞr du vÊre oppmerksom pÄ at vi tilbyr rente- og gebyrfri finansiering for alle vÄre behandlinger. Klikk her for Ä lÊre mer om dette finansieringstilbudet.

Vi tar imot bÄde eksisterende og nye pasienter
Uansett om du normalt er tilknyttet vÄr tannklinikk eller ikke, har du mulighet til Ä kontakte oss dersom du trenger akutt tannbehandling. Ringer du oss pÄ 69 89 69 88, finner vi en akutt tannlegetime for deg umiddelbart. Det er tross alt ingen grunn til Ä gÄ rundt med den uutholdelige tannpinen lenger enn hÞyst nÞdvendig.

Dersom behovet er mindre akutt, kan du enkelt bestille time hos en fastlege. tannundersÞkelse i vÄr vanlige Äpningstid. VÄre Äpningstider finner du nederst pÄ nettsiden. Du kan bestille time online eller pÄ telefon.

Dersom det ikke er tegn til uregelmessigheter, sÄ holder du deg til den tradisjonelle tannrengjÞringen, som helst bÞr utfÞres en gang i Äret, med mindre annet er avtalt. Om du trenger det ene eller det andre vil avklares ut fra en kort spÞrreundersÞkelse. Er det snart tid for den Ärlige tannpussen, kan du bestille time med en gang. Dette gjÞres enkelt med online booking.

Er du interessert i tannbehandling hos oss?

Bestill time / konsultasjon her

Fyll ut skjema sÄ vil en av vÄre medarbeidere kontakte deg for Ä sette deg opp din time!

SpÞrsmÄl og svar om tannkjÞttbetennelse.

Prisen pÄ en akutt tannlegetime avhenger av hva som mÄ gjÞres. Vi har ingen ekstra gebyrer eller tillegg pÄ vÄre nÞdtider, og du fÄr alltid samme service og kvalitet som alltid. Vi holder Äpent pÄ lÞrdager for utrykning, dersom uhellet skulle vÊre ute. HUSK at vi tilbyr alle vÄre pasienter en gratis og rentefri avdragsordning, slik at du kan starte behandlingen nÄ og betale ned i smÄ avdrag.

Dersom uhellet er uaktuelt, kan du komme til tannlegen vÄr snarest. Vi har Äpent for nÞdsituasjoner pÄ hverdager og pÄ lÞrdager i helgene. Blir du skadet med tennene, ring oss i Äpningstidene vÄre. Dersom det skulle vÊre utenfor Äpningstidene vÄre, mÄ du heller kontakte tannlegevakten.

Du mÄ kontakte tannlegevakten dersom du blir skadet med tenner utenom Äpningstidene vÄre. HUSK vi har Äpent pÄ lÞrdager for akuttbehandlinger uten ekstra kostnad.

Mer Ă„ lese

Sjekk ut artikler fra vÄr blogg

Scenarie med tre tips for lavere pris pÄ rotfylling: konsultasjon tidlig, sammenligne klinikker, og bruk av moderne teknologi

Pris pÄ rotfylling i 2024

FÄ innsikt i prisen pÄ rotfylling i 2024 og lÊr om behandlingsprosessen, fordeler, og vanlige spÞrsmÄl og svar. Bestill konsultasjon hos oss i dag!

Ingen flere innlegg Ă„ vise